,

FORME PENTRU PANETTONE

12:23

     Pentru ca sunt  foarte in urma cu postarile si cu toate ca vremea Craciunului a trecut de mult; avand in vedere ca deja vine Pastele, am zis sa va arat in sfarsit formele pe care eu le-am confectionat special pentru reteta de Panettone pe care am pregatit-o la Craciun.      Am luat decizia de a confectiona aceste forme la indemnul membrilor unui forum slovac unde activez si unde fiecare ar fi vrut sa incerce reteta mea de panettone, dar nu aveau formele speciale de hartie.      Poate va ajuta si va inspira in pregatirea regelui aluaturilor dospite: "Panettone".      Materiale necesare: hartie de copt rezistenta la grasimi                                       capse si capsator                                       foarfeca obisnuita si cu model, eventual                                       o linie                                        o bucata de carton
     Inainte de a ne apuca de lucru trebuie sa precizez ca forma ce o voi realiza este pentru un panettone de aproximativ 550-600 gr.
     Taiem o bucata din hartia de copt lunga de aproximativ 60 cm. Din aceasta taiem o fasie de hartie inalta de 12,5 cm. Aceasta o putem taia cu o foarfeca cu model ca sa fie cat mai aproape de forma cumparata (vezi foto de mai sus in care apare o forma cumparata). Foarfeca speciala cu model poate fi achizitionata de AICI. La baza acestei fasai pe care am taiat-o delimitam cu ajutorul liniei 2 cm.
     Pe bucata de carton desenam un cerc cu diametrul de 13,5 cm. Eu am desenat cu un capac de la o oala pentru ca nu avem in casa compas (copii mei sunt inca mici). Decupam acest cerc de carton pe care il imbracam in hartie de copt.
     Hartia de copt o prindem de cercul nostru cu capse.
     Acum ramane sa imbracam acest cerc cu bucata de hartie taiata la inceput de lungime 60 cm si inaltime 12,5 cm. Imbracam cu ea cercul nostru si o prindem la baza fixa, adica exact pe marimea cercului, iar in partea superioara largim cu 1 cm pentru ca forma rezultata in final sa fie usor conica. Se vede forma ei conica din imaginea de mai jos.
     Imbracam cercul din carton cu, conul nostru indoind la baza cercului si sub acesta surplusul de 2 cm ce sunt deja delimitati.
     Aceasta etapa este cea mai grea, cea care mi-a dat cele mai mari batai de cap, dar in final i-am venit de hac. Cei 2 cm nu ii mai putem capsa, este imposibil, dar in momentul in care vom umple formele cu aluat cu siguranta formele nu se vor desface. O sa va convingeti din fotografiile atasate.
     Cind forma este gata ramane sa o umplem cu aluatul de panettone si vom avea unul in final unul absolut identic ca cel cumparat.
     Daca doriti sa realizati forme pentru un panettone mai maricel va recomand urmatoarele dimensiuni:  - 750 gr - diametru 16 cm                - inaltime 10,8 cm  - 1000 gr  - diametru 18 cm                   - inaltime 12 cm.      Nu uitati! Forma realizata de mine este pentru 550-600 gr si a avut urmatoarele dimensiuni: diametru 13,50 cm si inaltime 10,5 cm.      O seara buna,      Nico

You Might Also Like

0 comentarii

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Flickr Images